تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
آذر نیوز

آذر نیوز
 
خبری

زمانی که تعادل نرخ ارز بهم خورد، خواهینخواهی تأثیر خود را حتی بر مواد اولیه داخلی میگذارد و این کار با تأخیر یا شدت کمتری روی خواهد داد. وی اظهارکرد: ما زمانی که میگوئیم مواد اولیه دارویی تولید کردیم یعنی از ابتدا تا انتهای آن در کشور تولید میشود و اگر غیر از این باشد، نمیگوئیم تولید کردیم. وی بیان کرد: داروهای زیستی که چند سالی است توسط دانشبنیانهای داخلی تولید میشود، مسیری درست را در پیش گرفته و امروز میتوانیم مدعی شویم که محال است ماده اولیه داروهای زیستی به کشور وارد شود و از این نظر به خودکفایی رسیدهایم. وی با اشاره به حمایتهای اندک دولت توضیح داد: حمایتهای دولت از تولیدکنندگان داخلی دارو روی کاغذ و پشت بلندگوها بسیار است، اما عملا نتیجهای بههمراه نداشته است؛ چراکه در زمینه اجرایی، درگیر مقررات پیچیدهای هستیم. این تولیدکننده دارو اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور، تولیدات کارخانههای دارویی بسیار تغییر کرده؛ چراکه کنترل شرایط از اختیار ما خارج شده است. سالمخبر: مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: اگر شرکتهای داروسازی در کشور به مراکز دولتی تخفیف ندهند یا محصول خود را ضابطهمند عرضه کنند، آنها هم مجبور به خرید با قیمت واقعی و به صرفه خواهند شد. 

همچنین از سوی دیگر دولت تلاش میکند تا با تولیدات داخلی در میزان ارزی که برای خرید این داروها صرف میشود صرفهجویی کند. برای خرید مواد اولیه دارویی و پزشکی باید به یک تولیدکننده یا واردکننده معتبر مراجعه داشته و اطمینان حاصل نمود که تمام مواد عرضه شده توسط این واحد تولیدی و یا واردکننده، با کیفیت درجه اول تولید شده اند. الان به جرات اعلام میکنیم که در زمینه تولید مواد اولیه داروهای زیستی خودکفا هستیم و هیچ ماده اولیهای به کشور وارد نمیشود، البته همه تلاشها در همین حد نمانده است و برنامههایی برای تولید مواد اولیه داروهای شیمیایی که بخش بزرگی از بازار دارویی را تشکیل میدهد، هم داریم. به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر مصطفی قانعی با اشاره به اینکه صفر تا صد مواد اولیه داروهای زیستی در دست دانشبنیانها است، افزود: روند تولید دارو با تهیه مواد اولیه آن آغاز میشود و نبود مواد اولیه یعنی وابستگی از صفر تا صد به واردات. در دانش پزشکی به هر مادهای که برای درمان، تسکین علائم، تشخیص بیماری یا پیشگیری از آن به کار رود و بر ساختار یا کارکرد ارگانیسم زنده اثر گذارد و پس از ورود به بدن عملکرد بدن را تصحیح کند، گفته میشود.

در این فراخوان از همه شرکتها و موسسات فناور تولیدی کشور دعوت شده است تا در تولید مواد اولیه دارویی که به حمایت هدفمند از این حوزه میانجامد مشارکت کنند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد افشاری ، در رابطه با موضوع وضعیت تولیدات دارو در کشور با توجه به نوسانات نرخ ارز، اظهار کرد: برخی از کارخانجات تلاش دارند تا داروهای سرطانی و غیرسرطانی را از مواد گیاهی تولید کنند. به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،محمد عزیز محمدی مدیرعامل شرکت دانشبنیان فناوران دارویی حکیم، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری در حوزههای مهم مانند دارو طرحهای منتخب و اساسی را مورد حمایت ویژه قرار میدهد. نجفی عرب: داروهای تولید داخلی 97 درصد داروی مورد نیاز کشور را تامین می کند که با توجه به مشکلاتی که در تامین ارز 4200 تومانی وجود دارد خواسته تولید کنندگان داخلی حذف ارز 4200 تومانی است، زیرا شرکت های داروسازی معتقدند ارز نیمایی آسان تر به دست می آید و با حذف 4200 تومانی مشکل تامین و تخصیص از بین می رود و آسان تر می توانند ارز مورد نیاز مواد اولیه را تامین کنند، در حالی که برای تامین ارز 4200 تومانی فرآیند بسیار طولانی تر است، ضمن اینکه این منابع اول باید در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد و سپس تخصیص آن انجام شود. 

بر این اساس، این پژوهش درصدد پاسخگویی به این سئول است که آزمون مدل شناسایی عوامل آسیبساز برندسازی در صنعت دارو چگونه است؟ این پژوهش به روش کیفی و با استفاده از روش تحلیل محتوا، 50 مفهوم در 17 مؤلفة اصلی از عوامل آسیبساز برندسازی در قالب سه بعد ساختاری، رفتاری و زمینهای را شناسایی کرده است. اما ایران با تلاش متخصصان خود توانسته است این روند را تغییر دهد و با تولید مواد اولیه داروهای زیستی گامی بزرگ برای تامین نیازهای داخلی بردارد. به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عبدهزاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در نشست خبری اظهار کرد: امیدواریم تحریمها برداشته شود و در حوزههای مختلف مانند تامین مواد اولیه شرایط تولید صنعت دارو تسهیل شود و شرکتهای دارویی به شرایط عادی در گذشته بازگردند. به گزارش ایسنا، علی حاجی ابراهیمی، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان فناوری اطلاعات حوزه سلامت، پروندههای الکترونیک، مشاورههای آنلاین، نسخههای آنلاین و تبلیغات تخصصی در حوزه پزشکی و دارویی را از جمله محورهای فعالیت این شرکت دانست و گفت: شرکتهای داروسازی برای آزمایش مواد و داروهای مختلف روی گیرندهای که در درون بدن قرار دارد، گاهاً هزینههای گزافی را متحمل میشوند، آنها مواد مختلفی را که معمولاً قیمت بالایی هم دارد، آزمایش میکنند تا ببینند گیرنده های درون بدن به کدام یک از این مواد و داروها، واکنش مناسبی نشان میدهد.

منبع خبر: https://irchem.ir/pharmaceutical/



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 توسط آذر نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin