تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
آذر نیوز

آذر نیوز
 
خبری

 


خطاهای سافت 404 در کنسول جستجو به همراه پادکست آموزشی soft404 در این مقاله می خواهم هم به صورت متنی و هم به صورت پادکست آموزشی با شما صحبت کنم که در انتهای این مقاله می توانید مشاهده کنید. منتظر این مقاله آموزش سئو باشید.

خطای soft 404 چیست؟

در جستجوی کنسول خطایی مشاهده می شود که در صفحات وب سایت این اخطار نشان داده شده است.

مثل این

خطای نرم 404 جایی است که شما صفحه ای را به کاربر نشان می دهید که وجود ندارد، آن صفحه 404 است. کد وضعیت HTTP مرتبط با این صفحه یک کد 200 را برمی گرداند.

در اینجا به توضیح مختصری از خطای SOFT 404 می پردازیم

اما برای توضیح کاملتر این خطا باید اشاره کنیم که در صفحاتی اتفاق می افتد که محتوا یا محصولی وجود ندارد و یا حجم مطالب در آن صفحات کم است. پس از دریافت این توضیحات، این خطا را بیشتر برای دسته ها یا برچسب ها دریافت می کنیم. من خواهم داد

اگر بخواهیم توضیح کاملی در این مورد بدهیم باید این قسمت را با یک مثال تکمیل کنیم.

مثال:

اگر وب سایت شما با سیستم مدیریت محتوا وردپرس ساخته شده است و هنگام ایجاد یک محصول یا مقاله، یک برچسب جدید ایجاد می کنید، ممکن است این تگ به درستی کار نکند.

محصول یا مقاله را در نظر نگیرید و از آن استفاده نکنید. وردپرس به طور خودکار صفحات و پیوندهایی با برچسب و بدون محتوا ایجاد می کند.

در نتیجه

انجام این کار سایت شما را در معرض خطای 404 قرار می دهد.

این صفحات یا دسته بندی های غیرمحتوا برای روبات های گوگل بسیار گیج کننده هستند.

در این قسمت از مقاله به توضیح مختصری در مورد نحوه عملکرد لینک های گوگل می پردازیم. با من باش محمد سلحشوری.

ربات های موتور جستجو چگونه کار می کنند

هنگامی که روبات ها از وب سایت شما بازدید می کنند، پیامی به نام کد وضعیت HTTP توسط سرور برای آنها ارسال می شود.

کد 200 یعنی یک صفحه در دسترس است.

این ربات ها پیام های جستجو یا کد 200 را از سرور دریافت می کنند

حال، اگر صفحه حاوی محتوای کوچک یا تکراری باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟

بیایید بگوییم که ربات ها در مورد این صفحات فکر می کنند "این صفحه مهم نیست، دلیلی برای ایندکس کردن آن وجود ندارد."

کاغذ را بفرست

یکی از دلایلی که احتمال دریافت "خطای SOFT404" را افزایش می دهد، تغییر مسیر صفحه ای است که شما به صفحات نامرتبط تغییر مسیر می دهید.

این موضوع را با یک مثال توضیح می دهیم.

تصور کنید صفحه ای در نتایج جستجو برای مخاطبی با کلمات مرتبط دارید، اما به دلایل مختلف آن صفحه را به صفحات غیرمرتبط هدایت می کنید. این به وضوح یک اشتباه است و شما نباید از تغییر مسیر برای انتقال عنوان یک صفحه از یک کلمه به کلمه دیگر استفاده کنید. به جای آن از 301 استفاده کنید

در ازای دریافت اعتبار، می توانید پیوندی در این صفحات به صفحه دیگری با متن لنگر مرتبط ارسال کنید.

اهمیت اصلاح این خطاها در وب سایت

این بخش به این نکته اشاره می کند که چرا رفع این خطا مهم است.

زمانی که تعداد صفحات سایت و خطای SOFT404 زیاد باشد، باعث کاهش بودجه خزیدن سایت می شود، منظور از بودجه خزیدن تخمینی از بودجه ای است که گوگل برای ربات های خود برای دیدن سایت شما در نظر می گیرد.

باید بدانید که اگر تعداد صفحات دارای خطا در سایت شما زیاد باشد، گوگل سایت شما را به عنوان سایتی می شناسد که اطلاعات دقیقی از وضعیت صفحات خود ارائه نمی دهد و این امر می تواند در آینده مشکلات جدی مانند صفحات جدیدی که ایندکس نشده اند. موارد ثابت و ...
 

راه حل هایی برای رفع خطای نرم افزار 404؟

خب این خطا یکی از خطاهای مهم وب سایت است و بهتر است آن را برطرف کنیم و در نتایج جستجو نتایج خوبی را در وب سایت خود کسب کنیم.

راه حل اول (حذف)

شما می توانید یک صفحه را به عنوان صفحه 404 طراحی و در وب سایت خود قرار دهید. این صفحه باید به قسمت های مختلف سایت دسترسی داشته باشد تا پس از حذف صفحات، کاربر بتواند به سایر صفحات سایت شما دسترسی داشته باشد و سپس به حذف آنها ادامه دهد. صفحات با محتوای کم یا تکراری را حذف کنید.

راه حل دوم (301 تغییر مسیر)

اگر این صفحات حاوی نظرات منفی یا نظرات منفی هستند، لطفاً آنها را حذف کنید. بهترین راه این است که این صفحات را به طور دائم به صفحات مرتبط با محتوای غنی هدایت کنید (301). این باعث افزایش اعتبار صفحه می شود. صفحات در حال ورق زدن هستند. نتایج بهتر برای صفحات و مخاطبان بهتر برای وب سایت شما.

راه حل سوم (ویرایش)

شما می توانید محتوای این صفحات را در ذهن داشته باشید و روی ایجاد محتوایی برای این صفحات تمرکز کنید که مخاطبان شما را به صفحه ای پر محتوا سوق دهد و صفحه شما را در نظر مخاطبان واقعی کند.

راه حل چهارم (محدود کردن دسترسی ربات)

این راه حل برای صفحاتی در نظر گرفته شده که تعداد آنها زیاد است و نمی توانیم آنها را حذف کنیم. این روش برای محدود کردن دسترسی ربات های گوگل به ایندکس این صفحات است و به دو صورت می توانید این کار را انجام دهید: روش های زیر را ذکر کرده ایم.

بهینه سازی سئوی این صفحات در پیشخوان Search Layout-SEO-WordPress انجام می شود.

دسترسی روبات‌های Google به این صفحات را از فایل robots.txt محدود کنید، بنابراین روبات‌های Google دیگر آن‌ها را نمی‌خوانند.
 

مرجع مقاله: https://blogten.ir/%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-404-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%b1%da%86-%da%a9%d9%86%d8%b3%d9%88%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%af%da%a9%d8%b3%d8%aa/



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 7 تير 1402 توسط آذر نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin