تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
آذر نیوز

آذر نیوز
 
خبری

درمان با هدف بهبود کیفیت زندگی، کاهش علائم بیماری و کاهش ناراحتی روانی ناشی از ابتلا به بیماری همچون اضطراب، افسردگی و استرس صورت گرفته بود. ملاحظات اخلاقی بهطور کامل در تمام مراحل پژوهش رعایت شد؛ به این صورت که اطلاعات لازم و کافی راجع به هدف کار، شیوۀ انجام ارزیابیها و چگونگی اجرای درمان قبل از آغاز پژوهش برای شرکتکنندگان شرح داده شده بود. در طی رایحه درمانی از عصارههای گیاهان و روغنهای طبیعی برای ارتقا سلامت، رفاه ذهن، بدن و روح استفاده میشود که هدف اصلی آن افزایش سلامت جسمی و عاطفی فرد است. بیشتر تبخالها، طی 1 تا 2 هفته، بدون درمان برطرف میشود و هیچگونه جای زخمی را برجای نمیگذارند. درمان برای افراد گروه آزمایش در طول 8 هفته، هر هفته به مدت یک جلسه 120 دقیقهای در محل یک مطب خصوصی انجام گرفت. همچنین براساس تحقیقات انجام شده، افرادی که بصورت روزانه از چای یا قرص بابونه استفاده میکنند، نسبت به سایر افراد اضطراب کمتری را تجربه خواهند کرد و برای به خواب رفتن افراد نیز موثر هستند. بهعلاوه عرق بابونه برای افرادی که دچار افسردگی حاد هستند و با مشکلاتی از جمله نگرانیهای مداوم، عصبی شدن، بیخوابی و آشفتگی دست و پنجه نرم میکنند، بسیار مفید است.

چای بابونه به عنوان یک درمان خانگی رایج برای آرامش اعصاب و بهبود خواب شناخته میشود؛ پس مصرف روزانه یک فنجان چای بابونه در کاهش اضطراب افراد موثر خواهد بود. بله، هر چه افراد در سن کمتری شروع به مصرف سیگار کنند، زودتر به اختلال اضطراب مبتلا خواهند شد. برای اختلال اضطراب فراگیر استفاده می شوند و ممکن است همراه با داروهای ضد افسردگی که انتخاب های خط مقدم هستند. خانم 21 ساله ای با مشکل اضطراب شدید، افسردگی، پرخاشگری و بد خوابی مراجعه و در طی روند جلسات درمان، او و والدینش کاملآ از روند بهبودی احساس خرسندی می نمودند. در طی این روش باید اسانسهای به وجود آمده از عصاره گیاهان طبیعی، مستقیما استنشاق شود یا در حمام گرم پخش شود. البته نکته بسیار مهمی که باید مد نظر داشته باشید این است که، در صورتی می توانید این کار را انجام دهید که کیفیت هر دو کار به طور کامل حفظ شود.

بسیاری از بیماران به دلیل شناخت کافی نداشتن از ماهیت بیماری و پذیرش آن، از مواجهشدن با تجربۀ بیماری اجتناب میکنند یا مدام به دنبال راهحلهای قطعی برای درمان و از بین بردن کامل بیماریشان هستند (هورش، گیلک، تاب، آگمونلوین و شوئنفیلد، 2017). این در حالی است که چالش برای تغییردادن بیماری مزمن و مادامالعمر، دشوار و حتی غیرممکن است و تلاش برای از بین بردن کامل آن، نهتنها کمکی نمیکند، به شدتیافتن بیماری نیز منجر میشود؛ بنابراین ایجاد پذیرش در درمان چنین بیماریهایی اهمیت میابد (مک کرکن و اکلستون، 2003). پذیرش بیماری، نوعی شناخت است و شامل معنای مثبتی از درک بیماری میشود و بازیابی احساسی از کنترل فردی را شامل میشود که فرد بیمار با آن میتواند تجربۀ بیماری خود را در سبک زندگی خویش یکپارچه سازد (لوکوو همکاران، 2007). پذیرش بیماری شامل دو بعد است: نخست، مشغولیت به انجام کار و فعالیتها: یعنی فرد بپذیرد با وجود آنکه بیمار است، همچنان تعهد خود را به انجام کار و فعالیتهای روزمره خویش حفظ کند. نتایج نشان دادند درمان در توانایی تمایزدادن بین هویت خود و بیماری، توانایی پذیرش بیماری و بهبود هیجانی منفی در بیماران لوپوس مؤثر واقع شده است.

برای مدیریت بیماریهای مزمنی مانند لوپوس، داشتن حالات ذهنآگاهانه حائز اهمیت است؛ زیرا بیشتر بیماران با نپذیرفتن بیماری، بهطور مداوم به دنبال راههایی برای از بین بردن بیماری خودند که غیرممکن است و چیزی جز فرسودگی بیشتر برای بیماران در پی نخواهد داشت. بیماران نمیدانند در دورههای بعدی عود بیماری، ممکن است چه نشانههای جدیدی را تجربه کنند و اینکه بیماری دوباره چه زمانی عود خواهد کرد و همین امر ممکن است تبدیل به استرس مضاعف برای آنها شود (مزونی و سیکوگنانی، 2016). تجربۀ استرس در بیماران علاوه بر اینکه باعث عود مجدد بیماری میشود (پاولاک و همکاران، 2003) میتواند بر سلامت روان بیماران نیز اثر سوء بگذارد. سپس فرد فرصت خواهد داشت به جایِ دادن پاسخهای اتوماتیکی که پیش از این به آنها عادت داشته است، دامنۀ گستردهتری از پاسخهای هدفمند را در نظر بگیرد و پاسخهای انتخابی و خود تنظیم شده بدهد. البته مهم است بدانید که با توجه به عوارض زیاد این داروها در مقابل داروهای جدید، کمتر از آنها استفاده میشود. 2. تداخل با داروها: مصرف والرین همزمان با برخی داروها میتواند به تداخل دارویی منجر شود. مطالعات نشان داده اند که والرین قدرت آرامبخشی دارد و می تواند به کاهش اضطراب و استرس کمک کند.

بنابراین، قبل از استفاده از آن برای کاهش اضطراب و استرس، بهتر است با پزشک یا متخصص گیاهان دارویی مشورت کنید تا به شما راهنمایی کنند و توصیههای مناسب را ارائه دهند. اگر با وجود همهی این توضیحات، هنوز هم پاسخ سوال خود را دریافت نکردهاید یا در مورد شیوع تبخال نگران هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید. رفع نمودن دلایل استرس می تواند موجب درمان رضایت بخش تری شود. سایر دلایل عاطفی و روانی مشترک شامل عصبانیت، نگرانی، اندوه، اختلال دو قطبی و تروما است. خود خشم یک اختلال تلقی نمی شود، اما عصبانیت یک علامت شناخته شده از چندین وضعیت سلامت روانی است. نتایج نشان دادند رابطۀ ذهنآگاهی با راهبردهای مقابلهای هیجانمدار در گروه درد مزمن، منفی و معنادار است؛ درحالیکه این رابطه در گروه عادی معنادار نیست؛ اما بین ذهنآگاهی و راهبردهای مقابلهای مسئلهمدار در هر دو گروه، رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد.

نتایج حاصل از پژوهش بویسان حاکی از رابطۀ مثبت و معنادار عاطفۀ مثبت با زیرمقیاس مقابلۀ مسئلهمدار و رابطۀ مثبت و معنادار عاطفۀ منفی با زیرمقیاس مقابلۀ هیجانمدار است که نشاندهندۀ روایی همزمان فرم کوتاه پرسشنامه با فرم اصلی آن است (بویسان، 2012). ضریب آلفای کروباخ پرسشنامۀ مذکور در پژوهش حاضر با 0.79 است. یک نکته مهم در مورد این دارو وجود دارد و آن اینکه احتمال دارد برای مشاهده اثرات آن روی استرستان مجبور باشید چند هفته مصرفش کنید. MBSR) یکی از این رواندرمانیهاست که روشی دوسویه بین ذهن و بدن است و تکنیکهای مختلفی را برای افزایش پذیرش محرک نامطلوب یا دردناک آموزش میدهد (بیر، 2003). ذهنآگاهی با افزایش احساس پذیرش در بیماران، به آنها کمک میکند تجربۀ بیماری خود را همانگونه که هست، بپذیرند و با وجود ابتلا به بیماری، همچنان عملکرد و کارایی خود را در بهترین وضعیت ممکن حفظ کنند (کابات زین، 2011). تمرینهای منظم مدیتیشن به بازیابی تعادل هیجانی کمک میکند. در این پرسشنامه دامنۀ نمره هر خردهمقیاس از حداقل 0 تا حداکثر 60 و نمرۀ کل از حداقل 0 تا حداکثر 120 است و نمرات بالاتر نشاندهندۀ پذیرش بیماری بیشتر خواهد بود.

بیچام و همکاران (2015) در مطالعۀ خود همسانی درونی کلی این پرسشنامه را 0.83 گزارش کردند؛ آلفای کرونباخ خردهمقیاس رغبت و تمایل نسبت به تحمل بیماری برابر با 0.81 و آلفای کرونباخ خردهمقیاس مشغولیت به انجام کار و فعالیت در حالت بیماری 0.89 گزارش شده است. آنچه در اینجا تاری دید می گوئیم، اختلالی است که واضحا دید شما را محدود می کند. براساس تحقیقات انجام شده احساس اضطراب ناشی از عواملی چون ژنتیک، محیط و مواد شیمیایی مغز است که علائمی را با خود به همراه دارد. چرا که نیکوتین و سایر مواد شیمیایی موجود در دود سیگار باعث تغییر مسیرهای مرتبط با اضطراب، در مغز میشود. ریبل، گریسون، برینارد و روزنویگ (2001) از درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی برای درمان بیماران با شرایط نامطلوب جسمانی ازجمله بیماران لوپوس استفاده کردند. چرا که افزایش ممکن است نیاز به درمان یا تجویز دارو داشته باشد؛ پس حتما در مورد نگرانیهای خود با پزشک مشورت کنید. با این حال چنانچه علائم شدید بودند یا بعد از گذشت 10 روز بهبودی حاصل نشد، مراجعه به پزشک ضروری است. ملاکهای خروج آزمودنیها از فرآیند پژوهش عبارت بودند از: عود ناگهانی علائم بیماری لوپوس؛ بهطوریکه با بدحالشدن بیمار و نیاز به بستریکردن بیمار، مانع از ادامۀ شرکت او در جلسات درمانی بشود، غیبت بیش از 2 جلسه در کل طول دورۀ درمان و نداشتن مشارکت و همکاری کافی در درمان.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد بهترین روانشناس لطفا به بازدید از وب سایت ما.



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ دوشنبه 23 مرداد 1402 توسط آذر نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin