تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
آذر نیوز

آذر نیوز
 
خبری

 با وجود فواید پاکسازی پوست، شاید شما را تشویق به انجام این روش کرده اند، با این حال، قبل از انجام هر کاری باید بدانید که آیا اثر پاکسازی پوست وجود دارد یا خیر؟ آیا این نوع تمیز کردن ارزش دارد؟ اموزش پاکسازی پوست

 

پوست قرمز و قرمز
شایع ترین عوارض لایه برداری پوست قرمزی و تغییر رنگ پوست است. وقتی صحبت از پاکسازی عمیق پوست می شود، شدت قرمزی و التهاب پوست به حداکثر می رسد. بنابراین، حداقل یک یا دو روز طول می کشد تا این قرمزی از بین برود.
 
ظهور زخم روی پوست
هنگامی که این دستگاه برای پاکسازی منافذ پوست در خانه، آرایشگاه یا سالن زیبایی استفاده می شود، می تواند به لایه بیرونی پوست آسیب برساند. تخلیه آکنه یا ناخالصی ها از منافذ پوست، اگر با شدت زیاد انجام شود، منجر به بریدگی و حتی خونریزی جزئی می شود. به خصوص اگر مهارت و تخصص لازم برای انجام این کار را ندارید.
بنابراین، پوست در معرض عوامل بیماری زا قرار می گیرد. بله راه حل این مشکل استفاده از دستکش و ابزار استریل شده است.
 
نمونه پاک کننده پوست
پوست خشک
گاهی در اثر پاکسازی و لایه برداری پوست، شاهد خشکی و خارش پوست هستیم. به همین دلیل به طور کلی توصیه می شود بعد از پاکسازی از مرطوب کننده ها و مرطوب کننده های ملایم برای جلوگیری از خشکی استفاده کنید. از طرفی قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه مضر UV از دیگر عوامل افزایش خشکی پوست هستند.
 
پوست شکننده
یکی از اثرات منفی پاکسازی پوست، شکنندگی و حساسیت بالای آن است. در واقع این مشکل ناشی از فعالیت باکتری های خاصی است. مرطوب کننده ها و ابزارهای استریل نشده دلیل اصلی ورود این باکتری ها به پوست هستند. برای جلوگیری از این مشکل، از تکنسین خود بخواهید که پوست را با ابزار تمیز نکند یا در صورت استفاده، آنها را ضدعفونی نکند.


برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه 4 اسفند 1401 توسط آذر نیوز

 

بهترین لپ تاپ های ایسوس کدامند؟ همانطور که می‌دانید، ایسوس یکی از برندهای بزرگ و مطرح در زمینه تولید قطعات الکترونیکی است. شما می‌توانید انواع لپ‌تاپ‌ها، موبایل، مادربرد و سایر لوازم دیجیتالی را از آن تهیه کنید. اگر قصد خرید لپ تاپ را داشته و به دنبال بهترین لپ تاپ های ایسوس هستید، می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین مدل‌های این دستگاه بپردازیم.

 

معرفی لپ تاپ ایسوس

ایسوس یا ASUS، نام یکی از برندهای مطرح در جهان است که اولین بار در سال 1989 در تایپه تایوان پایه گذاری شده است. این برند اکنون در زمینه تولید انواع لوازم الکترونیکی از قبیل تلفن همراه، لپ تاپ، ملزومات کامپیوتری و نیز تبلت فعالیت می‌کند. اگر به کامپیوترهای ایسوس توجه کرده باشید، حتما می‌دانید که این مدل یک قدم بالاتر از لنوو و یک سطح پایین‌تر از برند اپل، قیمت‌ گذاری می‌کند. با این حال از آنجایی که تنوع بسیار زیادی داشته و اکنون نیز برند کاملا مطمئنی است، مشتریان از سراسر دنیا از کالاهای این برند استقبال می‌کنند.

 

ویژگی‌هایی که معمولا در ساخت بهترین لپ تاپ های ایسوس دیده می‌شود، به شرح زیر هستند:

 

طراحی زیبا: معمولا طرح و دیزاین لپ تاپ‌های ایسوس بسیار جذاب بوده و کاملا استاندارد می‌باشد. این مورد به خصوص در مدل‌های پیشرفته‌تر، ظریف‌تر بوده و جذابیت بیشتری دارد. چراکه یکی از عوامل مانور این برند روی این دستگاه‌ها است.

نوآوری: برند ایسوس، از جمله شرکت‌هایی است که از دیگران عقب نمی‌ماند. به خصوص این مسئله در مورد لپ تاپ و کامپیوتر صدق می‌کند. از سوی دیگر، ایسوس تولید کننده برخی از قطعات بروز در صنعت خود است که در این قسمت می‌توان به مادربردها اشاره کرد.

 

انواع دسته بندی لپ تاپ‌ های ایسوس ASUS

همانطور که گفتیم، ASUS تنوع خوبی در لپ تاپ‌های خود ارائه می‌کند. از این رو می‌توان آن را در مدل‌های بسیار زیادی مشاهده کرد که عبارتند از:

ZenBook: بهترین لپ تاپ های ایسوس در این دسته قرار دارند. این دستگاه‌ها می‌توانند برای کارهای گرافیکی و نیز کارهای سنگین بسیار مناسب باشند.

VivoBook: این نوع دستگاه‌ها می‌توانند جهت کارهای روزمره و اداری مورد استفاده قرار بگیرند. شما می‌توانید می‌توانید از آن برای کارهای ویرایش عکس نیز استفاده کنید.

ASUSPRO: یک سطح بالاتر از مدل قبلی است که می‌تواند برای کارهای نیمه سنگین مناسب باشد.

ExpertBook: شما می‌توانید از این مدل دستگاه برای کارهای اداری خود استفاده کنید.

TUF Gaming: همچنین در این بخش نیز شاهد برخی مدل‌ها از بهترین لپ تاپ های ایسوس هستیم. به طور کلی، این سری برای بازی کردن بهینه سازی شده‌اند و عملکرد خوبی در این بخش دارند.

ROG: این مدل هم برای بازی ساخته شده اما از سری TUF قوی‌تر هستند. بنابراین برای گیمرها می‌توان از این مدل دستگاه استفاده کرد.

N Series: شما می‌توانید برای کارهای مولتی مدیا و نیز گرافیکی از این دستگاه استفاده کنید.

Chromebook: اگر به دنبال دستگاه‌هایی برای عملکرد دانشجویی هستید، این مدل‌ها مناسب شما خواهند بود.

ProArt StudioBook: برای کارهای طولانی مدت، این مدل دستگاه‌ها پیشنهاد می‌شوند.

در کنار موارد بالا همچنین ممکن‌ است سری‌های مختلفی از دستگاه‌ها را مشاهده کنید که شامل X, T, U, B, F, A و غیره می‌باشند. این مدل‌ها هم بسته به سخت افزاری که ارائه می‌کنند، برای انجام کارهای سبک و روزمره یا حرفه‌ای مناسب خواهند بود

 

معرفی بهترین لپ تاپ های ایسوس

حال به سراغ معرفی چند مورد از بهترین لپ تاپ های ایسوس می‌رویم که به شرح زیر می‌باشند:

ایسوس Zenbook 14X OLED: یکی از مدل‌های بسیار قدرتمند از سری زن بوک ایسوس است که مشخصات بسیار خوبی را ارائه می‌کند. این دستگاه از بهترین لپ تاپ های ایسوس، دارای پردازنده Core i7 – 12700H است. فرکانس پردازنده این دستگاه 2.3 الی 4.7 گیگاهرتز بوده و حافظه کش آن 24 مگابایت است. برای پردازنده آن 6 هسته Performance و نیز 8 هسته Efficient به کار رفته است که قدرت پردازشی آن را به شدت افزایش می‌دهد. همچنین در کنار این مشخصات، از یک رم 16 گیگابایتی از نوع LPDDR۵ استفاده شده است که نسل جدید رم‌ها می‌باشد. همچنین برای حافظه داخلی، 1 ترابایت ظرفیت از نوع SSD ۲ NVMe PCIe ۴.۰ Performance SSD به کار رفته است که قدرت بسیار بالایی در پردازش به شما ارائه می‌کند. این دستگاه دارای پردازنده Iris Xᵉ Graphics (بدون حافظه گرافیکی جداگانه) است صفحه نمایش آن با جنس OLED، دارای رزولوشن 1800 در 2880 می‌باشد.

 

ایسوس زنبوک UX3402: یکی دیگر از مدل‌های دیگری که برای لپ تاپ ایسوس ارائه شده است، زنبوک UX3402 نام دارد. این لپ تاپ در 2 مدل با پردازنده‌های Core i7-1260P و نیز Core i5-1240P ارائه شده‌اند. برای این دستگاه نیز از گرافیک اینتل آیریس Xe استفاده شده است و می‌توان حافظه آن را تا 32 گیگ افزایش داد. حافظه به کار رفته در این دستگاه 1 ترابایت SSD بوده و نقطه قوت آن، نمایشگر 2.8کا با رزولوشن بسیار بالا است.

 

ایسوس ZenBook flip 15 Q528EH: این دستگاه دارای پردازنده Core i7 – 1165G است و 16 گیگابایت رم برای آن درنظر گرفته شده است. فرکانس پردازنده آن 2.8 – 4.7 گیگاهرتز بوده و 512 گیگ حافظه SSD از نوع NVMe M.۲ درنظر گرفته شده است. همچنین گرافیک مجزا برای این دستگاه از نوع GTX ۱۶۵۰ with max-Q بوده و دارای 4 گیگابایت حافظه مجزا می‌باشد. قابل ذکر است که کیفیت صفحه نمایش این دستگاه FHD می‌باشد.

 

کدام مدل لپ تاپ ASUS بهتر است؟

بهترین لپ تاپ های ایسوس در این مدل‌ها خلاصه نمی‌شوند و می‌تواند چندین مورد دیگر را نیز معرفی کرد که به شرح زیر می‌باشند:جوان ایرانی (irjavan.com)

 

لپ تاپ ROG Strix SCAR 17 G733ZW-AA: این دستگاه را می‌توان یک غول تمام عیار دانست که از بروزترین و جدیدترین قطعات ساخته شده است. کافیست به برخی از آنها اشاره کنیم که عبارتند از: پردازنده نسل نه Core i9 – 12900H که دارای فرکانس 2.5 – 5 گیگاهرتز می‌باشد. از سوی دیگر، برای این دستگاه یک حافظه کش 24 مگابایتی درنظر گرفته شده است که دارای 14 هسته و 20 رشته می‌باشد. رم 16 گیگابایت از نوع DDR5 بوده و 1 ترابایت حافظه PCIe NVMe نیز برای آن درنظر گرفته شده است. برای رفع نیاز کامل بخش گرافیکی، یک حافظه گرافیک قدرتمند از نوع Geforce RTX ۳۰۷۰ TI با ظرفیت 8 گیگابایت درنظر گرفته شده است. این دستگاه در بدنه خود دارای نورپردازی RGB نیز می‌باشد.

 

لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G15 GA503RS – AA: از دیگر مدل‌های سطح بالا در این بخش، می‌توان به لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G15 GA503RS – AA اشاره کرد که جزو بهترین لپ تاپ های ایسوس شناخته می‌شود. این وسیله دارای مشخصاتی بدین شکل می‌باشد: رایزن 7 با مدل پردازنده 6800HS که دارای فرکانس پردازنده 3.2 – 4.7 گیگاهرتز می‌باشد. برای این دستگاه 16 مگابایت حافظه کش درنظر گرفته شده و دارای رم 16 گیگابایت از نوع DDR5 می‌باشد. همچنین باید گفت ظرفیت داخلی این دستگاه ترابایت است که با جنس PCIe NVMe بسیار جذابتر می‌شود. برای تکمیل ظرفیت بالای این دستگاه، یک گرافیک 8 گیگابایتی از نوع GeForce RTX ۳۰۸۰ نیز درنظر گرفته شده است. جالب است بدانید این دستگاه دارای رزولوشن 2560 در 1440 می‌باشد و کیفیت بسیار بالای 2K را ارائه می‌نماید.

 

لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G14 GA402RK – L8214W: این دستگاه دارای پردازنده Ryzen ۹ از نوع ۶۹۰۰HS است. برای این لپ تاپ 32 گیگابایت رم درنظر گرفته شده است که سرعت رم آن 4800 مگاهرتز می‌باشد. دستگاه دارای 1 ترابایت حافظه SSD بوده و دقت صفحه نمایش در آن QHD است. نرخ تازه سازی 120 هرتز بوده که می‌تواند رقم خوبی برای گیمرها باشد.

لپ تاپ Asus TUF Dash F15 FX517ZR – A: یکی از بهترین انتخاب‌ها با بودجه نه چندان بالا برای گیم است که مشخصات خوبی را ارائه کرده و نظرات خوبی را نیز از کاربران دریافت نموده است.

 

بهترین لپ تاپ های ایسوس در بازه‌های قیمت پایین

هرچند در بازه‌های قیمتی پایین، پیشنهاد ما خرید لپ تاپ لنوو است، اما ممکن است برخی مدل‌های ایسوس نیز جالب باشند. در این صورت می‌توان به چند مدل زیر اشاره کرد که به شرح زیر هستند:

 

لپ تاپ Asus VivoBook R465FA: این مدل در نسخه I3 می‌تواند برای کسانی که بودجه کمتری دارند، پیشنهاد خوبی باشد. شما می‌توانید آن را با این مشخصات بیابید: پردازنده با Core i3 – 10110U، فرکانس کاری 1 الی 4.1 گیگاهرتز، حافظه کش 4 مگابایتی، گرافیک یکپارچه اینتل UHD Graphics 620 (بدون گرافیک مجزا)، 4 گیگ رم و نیز 1 ترابایت حافظه HDD. با توجه به اینکه این دستگاه دارای حافظه گرافیکی مجزا نیست، حتما توجه کنید که کاربری ان برای کارهای گرافیکی مناسب نمی‌باشد. از این رو توصیه ما آن است تا این دستگاه را برای کاربری‌هایی مانند ترید کردن، برنامه نویسی و مواردی از این قبیل که نیاز به گرافیک ندارند، به کار ببرید.

 

ایسوس TUF Gaming F15 FX506LH – DA: با توجه به مشخصات و نظراتی که برای این دستگاه ثبت شده است، باید آن را در لیست بهترین لپ تاپ های ایسوس درنظر گرفت که توانسته است انتظارات گیمرها را با بودجه‌ای مناسب بر آورده کند. از جمله مشخصاتی که در این دستگاه درج شده است می‌توان به پردازنده Core i5 – 10300H، فرکانس 2.5 – 4.5 گیگاهرتز، 8 هسته که 4 هسته آن مجازی می‌باشد، رم 8 گیگابایتی که از نوع DDR۴ ۲۹۳۳MHz بوده و می‌توان آن را به 32 گیگابایت افزایش داد، حافظه SSD 512GB و از همه مهم تر گرافیک آن دارای مدل GEFORCE GTX۱۶۵۰ GDDR۶ ۱۲۸Bit با 4 گیگابایت حافظه مجزا می‌باشد. این دستگاه می‌تواند صفحه نمایش FHD را ارائه کرده و برای اجرای بازی‌های امروزی در تنظیمات مناسب، یک پیشنهاد عالی باشد.

 

ایسوس VivoBook R565EA-BQ2625: یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس است که می‌تواند برای کاربردهای دانشجویی بسیار مناسب باشد. این دستگاه از نظر پردازشی، مشخصات خوبی دارد که عبارتند از: پردازنده Core i5 – 1135G7 که دارای فرکانس 2.4 – 4.2 گیگاهرتز می‌باشد. همچنین برای آن 8 مگابایت کش و 4 هسته و 8 رشته درنظر گرفته شده است. این دستگاه دارای 8 گیگابایت حافظه DDR4 است و در آن 512 گیگابایت حافظه SSD به کار رفته است. مدل این حافظه ۲ NVMe PCIe ۳.۰ است که سرعت خوبی خواهد داشت. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید آن است که گرافیک مجزایی برای آن درنظر گرفته نشده است ولی مدل پردازنده آن Iris Xe Graphics است.

همانطور که مشاهده می‌کنید، تنوع بسیار خوبی در بین این دستگاه‌ها وجود دارد که می‌تواند با قیمت‌های مختلف ارائه شده و نیز برای کاربری‌های متفاوت، مناسب باشد.

https://irjavan.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%88%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8/



برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ شنبه 29 بهمن 1401 توسط آذر نیوز

افراد بسیار کمی در مورد آرایش و اهمیت آن برای سلامت و زیبایی پوست می دانند. با توجه به حساسیت پوست صورت، مراقبت از پوست ابن بخش ایراداتی دارد. در این مقاله آموزشی به مفهوم لایه برداری و لایه برداری، روش صحیح و نکات آن می پردازم.

لایه برداری پوست صورت

اپیدرم چیست؟

لایه برداری یکی از روش های پاکسازی پوست صورت است. در این روش می توان با استفاده از روش های مختلف از جمله روش های فیزیکی، کرم های لایه بردار و ماسک ها، سموم و سلول های مرده پوست را از بین برد و اکسیژن رسانی بافت را افزایش داد. اگر ضخامت لایه مرده پوست به مرور زمان افزایش یابد، پوست خشک می شود، شفافیت و زیبایی خود را از دست می دهد. این وضعیت همچنین باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه، جوش و سایر عوارض پوستی می شود.

مزایای پاک کردن پوست صورت چیست؟

با لایه برداری پوست، سلول های مرده پوست از بین می روند، به طوری که انواع روغن های پوست و سرم های مغذی می توانند به عمق پوست نفوذ کرده و موثرتر عمل کنند. از آنجایی که با افزایش سن میزان کلاژن در پوست کاهش می یابد، لایه برداری فواید زیادی در کاهش اثرات پیری پوست دارد. این فرآیند از تشکیل سلول های جدید جلوگیری می کند و زمانی که لایه شاخی پوست ضخیم می شود، شادابی و شفافیت پوست کاهش می یابد.

هنگامی که پوست خود را لایه برداری می کنید، سلول های مرده پوست را از سطح پوست پاک می کنید و چرخه سلولی جدیدی را تحریک می کنید.

اصولا لایه برداری پوست باعث تمیزی و براق شدن پوست می شود. یکی از مزایای اصلی لایه برداری از بین بردن جوش های سرسیاه مزاحم است که اغلب به سختی از روی پوست پاک می شوند. همچنین عوارض عمیقی مانند آکنه های زیر پوستی و حتی جوش ها را می توان با اسکراب درمان کرد.

بهترین زمان برای لایه برداری پوست صورت

بسته به سن و ژنتیک فرد، پوست به طور طبیعی در زمان های مختلف خود را ترمیم می کند. به عنوان مثال، در یک فرد 30 ساله، پوست حدود یک بار در ماه بازسازی می شود. در این صورت، یک بار در ماه بهترین زمان برای اسکراب است. زیرا اگر در این مدت چندین بار لایه برداری انجام شود، روند بازسازی پوست مختل می شود. معمولاً توصیه می شود صبح ها لایه برداری کنید، زیرا شب ها پوست جدیدی ایجاد می شود و صبح ها به راحتی می توان سلول های مرده را از بین برد. همچنین فراموش نکنید که اسکراب زیاد می تواند پوست را مستعد آسیب کند و مشکلات پوستی را تشدید کند.

همچنین بخوانید : برای مراقبت از پوست به کجا مراجعه کنیم؟

با انواع اسکراب آشنا شوید

به طور کلی دو نوع فرآیند سوزش پوست وجود دارد، فیزیکی و شیمیایی.

لایه برداری فیزیکی

لایه بردارها یا اسکراب های فیزیکی حاوی دانه های ریز مانند شکر، نمک، جوش شیرین و غیره هستند که با اصطکاک جزئی سطح پوست را لایه برداری می کنند و به عنوان اسکراب در خانه استفاده می شوند. علاوه بر این، این مواد به صورت ماسک های آماده در فروشگاه های مختلف موجود است. این نوع لایه برداری برای انواع جوش های سرسیاه و برای پاکسازی سطح سلول های مرده پوست مناسب است.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی حاوی آنزیم ها و اسیدهای میوه مختلف به نام AHA یا آلفا هیدروکسی اسید است. اگرچه نتایج لایه برداری خانگی به کندی ظاهر می شود، اما این لایه برداری ها به سرعت سلول های مرده پوست را از بین می برند. پیلینگ شیمیایی انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع پوست در داروخانه ها و فروشگاه ها وجود دارد.

این اسکراب ها گرانتر از لایه بردارها هستند و در صورت بروز حساسیت پوستی باید فوراً مصرف آنها را قطع کرد. توصیه می شود قبل از مصرف با یک مشاور یا پزشک مشورت کنید.

اسکراب بالینی

امروزه روش های زیادی برای لایه برداری پوست وجود دارد. در برخی از روش های سنتی، صابون، برگ ها و کیسه ها را به پوست مالیده تا سلول های مرده را از بین ببرند. روش های مدرن استفاده از تکنیک های پیشرفته مانند ماسک و اسکراب و لیزر و دستگاه های لایه بردار را به جای تحریک فیزیکی و ساییدگی مستقیم سطح پوست توصیه می کنند.

همچنین بخوانید: روش ها و تکنیک های پاکسازی پوست قبل از خواب را بیاموزید

چه موادی برای اسکراب صورت در خانه مناسب است؟

همانطور که گفتم می توانید از روش های مختلف لایه برداری استفاده کنید. در این میان، درمان های خانگی جزو کم خطرترین ها هستند. در اینجا روش هایی برای تهیه چند ماسک خانگی برای لایه برداری صورت پیشنهاد شده است.

ماسک با عسل و جوش شیرین

ماسک با عسل و جوش شیرین برای پوست های خشک توصیه می شود. جوش شیرین به تنهایی می تواند به عنوان یک لایه بردار ملایم و مرطوب کننده برای پوست نیز عمل کند. عسل موجود در این ماسک باعث افزایش تامین اکسیژن و گردش خون در زیر پوست می شود.

ماسک با پرتقال و ماست

ترکیب اسید لاکتیک موجود در ماست و پرتقال یک ماسک لایه بردار قوی ایجاد می کند که نه تنها از پوست در برابر رادیکال های آزاد محیطی محافظت می کند، بلکه فرآیندهای سلولی اپیدرم را تحریک می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد. این ماسک برای افرادی با انواع پوست مناسب است تا پوست روشن و شفافی داشته باشد.

ماسک شکر و آبلیمو

شکر به تنهایی می تواند یک اسکراب سبک برای پوست باشد. با این حال، ترکیب آن با آب لیمو به حفظ PH اسیدی پوست کمک می کند.

لایه برداری شیمیایی و ماسک های لایه بردار

همانطور که گفتیم این لایه بردارها در داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی موجود است. این محصولات در اندازه ها و کیفیت های مختلف موجود هستند و قیمت بالاتری نسبت به داخلی دارند. با این حال، اثرات آنها به سرعت ظاهر می شود و ماندگاری بیشتری دارد.

Shun، Sigol، Neoderm، Cinere، Bioderma، Hydroderm و Arden برندهای محبوب لایه بردارهای شیمیایی هستند که با توجه به بودجه و شدت مشکلات پوستی خود می توانید از آنها استفاده کنید.

مراحل استفاده از لایه بردار

پوست خود را مرطوب کنید

از آب گرم برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید

2. لایه بردار را روی پوست خود ماساژ دهید

به طور کلی یک لایه برداری نباید بیش از یک دقیقه روی پوست باقی بماند. همچنین از استفاده از اسکراب روی پلک یا نزدیک چشم خودداری کنید.

3. صورت خود را بشویید

صورت خود را با آب ولرم بشویید و کاملا خشک کنید.

همچنین بخوانید: آکنه روزاسه (علائم، علل، درمان و روش‌های پیشگیری)

4. مرطوب کننده و ضد آفتاب را فراموش نکنید

استفاده از مرطوب کننده برای بهبود خراش های پوستی بسیار مهم است. از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید و پس از جذب، پوست را با یک ضدآفتاب مرغوب بپوشانید.

نکات مهم در استفاده از لایه بردار

همانطور که گفتیم لایه برداری را می توان به روش های مختلفی انجام داد. از جمله روش های فیزیکی مانند شستشوی دستی پوست یا استفاده از کرم ها و ماسک های لایه بردار که ناخالصی ها و سلول های مرده پوست را از بین می برد و اکسیژن رسانی به بافت ها را تقویت می کند. اما برای به دست آوردن نتایج مطلوب و عدم ایجاد عوارض یا تشدید مشکلات پوستی، لازم است نکاتی را در مورد استفاده از لایه بردارها به خاطر بسپارید.

توجه داشته باشید که وقتی پوست حساس شد، هرگونه لایه برداری، خانگی یا شیمیایی، باید قطع شود.

همچنین، اگر از اسکراب شیمیایی استفاده می کنید، پروتکل را با دقت بخوانید و نحوه استفاده از آن را بدانید.

زگیل دارید، از اسکراب روی پوست دارای زگیل یا زخم باز استفاده نکنید.

اسکراب پوست پس از عمل های پزشکی یا زیبایی مانند فیشال، میکروبلیدینگ، RF توصیه نمی شود.

در صورت وجود بیماری پوستی یا پس زمینه آن، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

بیش از 2 تا 3 بار در هفته لایه برداری نکنید و بعد از لایه برداری استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب را فراموش نکنید.

از مصرف مشتقات ویتامین A در طول درمان لایه برداری خودداری کنید، زیرا این مواد حساسیت پوست را به نور خورشید افزایش می دهند و خطر آفتاب سوختگی شدید را افزایش می دهند.

در صورت استفاده از داروهای آکنه مانند روکوتان، لایه برداری را به حداقل برسانید یا از محصولات ملایم استفاده کنید، زیرا این داروها می توانند باعث کم آبی، قرمزی و التهاب شوند.

من فاطمه حبشی کارشناس و مدرس زیبایی پوست و مو هستم و از شما بابت مطالعه این مقاله سپاسگزارم. برای اطلاعات بیشتر آموزشی می توانید به دوره های آکادمی فلدورا مراجعه کنید. 

جذب پوست (نکاتی برای یادگیری دانستن)

 


برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 آبان 1401 توسط آذر نیوز

 

 
تفاوت عمده این دستگاه این است که به یک سیستم گرم کن نیز مجهز میشود. در جریان راه اندازی یک سیستم مه پاش دیسکی غالبا چندان حساسیتی به نصب فیلترهای قدرتمند احساس نمی شود. معمولاً از 100 یا 150 دیسکی یا فیلترهای نمدی برای این منظور استفاده می شود. در سیستم مه پاش مرغداری از انواع نازلی مجبور به نصب فیلترهای قدرتمندی هستیم تا بتوانیم هر گونه ذرات جامد و یا گیاهان آبزی مانند جلبک ها را از حجم آب گرفته مانع از انسداد زود هنگام نازل ها بشویم. هر گونه عقب افتادن دوره رشد مرغ ها در وزن ایده آل باعث تاخیر در دوره های جوجه ریزی بعدی خواهد شد. البته در نصب اکثر سیستم های مدرن امروزی ایده نصب کمپرسور یدکی پیش بینی خواهد شد. لکن در سیستم های مدرن امروزی تمهیداتی پیش بینی شده است که در صورت وجود نشتی آب از لوله های انتقال در سیستم مهپاش مرغداری نازلی کل سیستم متوقف شود. این نوع آبپاش دارای یک صفحه ی فیلتر است که به راحتی و بدون استفاده از دفترچه امکان نصب را ایجاد می کند. استفاده از دستگاه مه پاش صنعتی نیازی ساده است که قصد تامین سطح رطوبت کافی برای سرعت بخشیدن به دوره رشد مرغ ها را دارد.
 
در یک محیط خشک که فاقد سطح رطوبت کافی است، بدن مرغ شروع به عکس العمل هایی برای سازگار کردن دارد. البته پمپ کارواش صنعتی در انواع مختلفی وجود دارد و شما باید بر اساس کاربردهای آنها و همچنین عملکرد های مختلفی که در گذشته از خودشان نشان دادهاند بهترین آنها را برای مجموعه خودتان انتخاب کنید. خرید کارواش صنعتی 200 بار ایتالیایی اینتر پمپ در مجموعه بی واسط معمولا به قیمت عمده و کارخانه با ارزانترین نرخ صورت می گیرد. با تمام شدن زمان تعیین شده توسط کاربر جریان الکتریسیته قطع شده، اینبار دیافراگم به صورت معکوس عمل کرده شیر برقی را میبندد و جریان آب قطع میشود. زمان و فشار موردنیاز هم معمولا با توجه به اولین آبیاری تعیین میشود . ما چندین اینچ اضافی به طول هر قطعه از میکرو تیوب اضافه کردیم بنابراین به اندازه کافی شل خواهد بود و اگر بخواهیم فضای گلدانها را کمی به اطراف جابجا کنیم (که این کار را انجام دادهایم و بسیار خوب هم کار میکند) . یک ورودی دارد که به ورودی آب وصل میشود و یک خروجی هم دارد که مستقیما به سمت گلدانها میرود .
 
 
پیامد این کار کاهش دمای هوای محیطی است که مه پاش در آن عمل می کند. البته حضور این فیلترها دلیل بر پاکیزه شدن آب و در نهایت تولید یک مه عاری از هر گونه آلودگی است. لذا دیگر نیازی نیست تا برای هر اقدام تعمیراتی و یا انجام یک بازدید ساده وارد محیط سالن مرغداری شده، تعادل زیستی مرغ ها را آشفته سازیم. این مکانیزم به طور خودکار کارواش PLU را به یک کامپیوتر اصلی یا کنترل کننده تونل وارد می کند. به طور مثال در یک باغچه انواع گل ها، درختان مختلف و چمن داشته باشید. لذا شرایط راه اندازی تا اجرا و نگهداری از سیستم مه پاش مرغداری نازلی بسیار ساده تر و سریعتر از انواع دیسکی می باشد. افزودن ایستگاه جدید به سیستم به راحتی و سریع انجام می گیرد، نیاز کمتر به حفر گودال است و کنترل و دیده بانی سنسور های دوردست توسط این دو رشته سیم ممکن می سازد. یکی از نیازها و شاید اهداف کلیدی در سالن های مرغداری رسیدن به مرغ های گوشتی در حداکثر وزن با صرف حداقل زمان ممکن می باشد. منطقی ترین و ایده آل ترین حالت تولید زمانی است که بتوانیم در انتهای فرایند جوجه ریزی با فاصله زمانی تقریباً ۴۵ روزه به مرغ های گوشتی در وزن مناسبی برسیم. 
 
به این ترتیب در حضور فیلتر مناسب این اطمینان وجود دارد که تمام سیستم مه پاش مرغداری نازلی برای مدت زمانی طولانی عاری از عیب و انسداد کار کند. اتفاقی که در حین کار با سیستم مه پاش مرغداریاز نوع نازلی کمتر اتفاق می افتد. ویژگی تایمرهای هوشمند آبیاری ویستو این میباشد که در هر لحضه از زمان و در هرکجا که باشید با گوشی خود آبیاری خود را شروع کنید و در هر مانی که خاستید آن را خاموش و کنترل نمایید همچنین اگر وسیله برقی را به آن متصل کرده باشید آن را روشن نمایید. هر گونه اختلال در عملکرد کمپرسور تمام ماهیت کاری سیستم مهپاش مرغداری را به خطر می اندازد. همچنین تابلو کنترل سیستم مه پاش باعث کنترل هوشمند با تایمر می شود. سیستم هوشمند در تایمر این تشخیص را می دهد که چه زمانی نیاز به آبیاری است و معمولا برای آبیاری در سطح گسترده کاربرد دارد. تقریبا تمام تاسیسات درگیر با سیستم در خارج از سالن حضور دارند. زیرگلدانی ها علاوه بر آن که کمک می کنند تا آب مورد نیاز گیاه حفظ شود، از خارج شدن خاک گلدان نیز در زمان آبیاری جلوگیری می کنند. چرا که معمولا رفت و آمد مشکل است.


برچسب ها : ,
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 توسط آذر نیوز
درباره وبلاگ


Blog Skin